Jump to content

Разбор HOP_A и HOP_B


Recommended Posts

Сегодня разберём правильность таких данных как:

        <effect3_hop_a>0</effect3_hop_a>
        <effect3_hop_b>0</effect3_hop_b>

В java emu тип данных hop собран почти правильно, и действительно отвечает за уровень hate моба к тому, кто использовал текущий скилл. но, есть довольно таки провокационная ошибка, которая может печально влиять на удержание агра танком...
В общем код ниже покажет всю суть решения.
 

Спойлер
hateType = <effect*_hop_type>;
if (hateType == DAMAGE) {
    whenSkillOk ? hate = 10 * hpDamage + 2;
    whenSkillFail ? hate = 2;
}
else if (hateType == SKILLLEVEL) {
    whenSkillOk ? hate = hop_2 + skillLevel * hop_1;
    whenSkillFail ? hate = 4;
}
else {
    whenSkillOk ? hate = 0;
    whenSkillFail ? hate = 0;
}

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • TidalPoo changed the title to Разбор HOP_A и HOP_B

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...